Mies,

Maat hond: M

Dog Silhouette
Man Symbol Icon

Gaat zij met jou mee naar huis​ ?

Dit ben ik!

Actief

Ze mag graag op pad en ​vindt het dan ook heerlijk ​om te wandelen of naast ​de fiets te lopen. Zo lang ​het maar in een rustige ​omg​eving is.

Sp​eels

Mies is speels. Ze mag ​graag met een balletje ​spelen of een beetje ​ravotten met de eigenaar. ​Ook is Mies een echte ​vliege​nvanger.

Ru​stig

Mies kan goed in huis ​haar rust vinden. Ze ligt ​dan het liefst bij je op de ​bank, in een lekker mand, ​of haar bench.

Aa​nhankelijk

Mies mag graag ​knuffelen, wanneer je ee​n band met haar hebt. Da​n voelt ze zich vrij en vi​ndt het dan heerlijk om te​ kroelen.

Achtergrond

Mies is als pup van 4 maanden uit ​Griekenland naar Nederland gekomen. Ze is ​terecht gekomen bij een liefdevol stel met ​ook een kat. Ze hebben Mies veel liefde en ​aandacht gegeven en trainingen met haar ​gedaan. Ze zijn dan ook gek op haar, maar ​ze merkten ook tot hun grote verdriet, dat de ​drukke omgeving van Amsterdam niet ​geschikt is voor haar. Door alle prikkels in ​zo'n grote stad, is ze soms erg angstig en ​heeft daarom veel stress. Dit is voor haar ​teveel en niet goed voor haar welzijn.

Daarom hebben de eigenaren ons ​ingeschakeld om haar op te vangen en ​ervoor te zorgen dat ze een geschikt nieuw t​huis krijgt, die ze verdient.

Zoek jij een ​aanhankelijke en ​energieke dame?

Dit zoekt Mie​s!

Adoptanten die haar aandacht, geborgenheid en liefde ​geven.

Mies heeft veel energie en rent graag achter een ​balletje aan of met andere honden. Ze kan ook goed ​naast de fiets lopen. Ze gaat heel graag naar buiten, ​weer of geen weer, het strand of uitgestrekte velden ​zijn favoriet. Maar ‘s avonds naar buiten vindt ze ​spannend. Dan gaat ze trillen en maakt ze het liefst ​rechtsomkeert. Ook nieuwe omgevingen vindt ze eng. ​Daar zal ze met geduld en training aan moeten ​wennen. Als er een oudere hond in haar buurt is zal ​dat haar zeker helpen.

Bezoek van mensen die ze nog niet kent, vindt ze ​spannend; ze gaat dan blaffen. Maar als het bezoek ​haar negeert, kalmeert ze en komt na een tijdje ​voorzichtig snuffelen. Met wat lekkers erbij is het dan ​al gauw goed. Thuis is ze verder heel tevreden met ​haar kussen en luiert ze vooral. Mies kan heel goed ​een paar uur alleen thuis zijn. ‘s Nachts slaapt ze in ​haar bench, dat is haar veilige plek.

Voor Mies zijn we op zoek naar een baasje dat alle tijd ​voor haar heeft, in een rustige omgeving woont en ​weet hoe je op een positieve manier met haar om mo​et gaan. Mies zou het super doen bij een sociale ande​re hon​d​, die voor haar een steun kan zijn.

Wilt​ u kennis komen maken met onze Mies?

Overzicht

Naam:

Mies

Ras:

kruising

In de opvang sinds:

05-04-2024

Afkomst

Griekenland

Schofthoogte/Gewicht:

Geslacht:

Teef

Gesteriliseerd of gecastreerd

Geboortedatum:

21-08-2021

Paspoort aanwezig:

Gechipt + Goed geregistreerd:

Laatste inenting:

Beetje

Kan traplopen:

Bijzonderheden:

Informatie over deze hond kunnen geen rechten worden ontleend

Adoptie Proces

Heeft u de tijd voor Mies?

Mies hoopt snel kennis te maken!

Stuur ons dan een mail met motivatie naar ​adoptie@stichtingdierencentrumfriesland.nl of wanneer je ​via dierenasiels.com reageert, een uitgebreide ​omschrijving (in te vullen bij kopje opmerking). Waarin je ​in ieder geval beschrijft:

* Je motivatie;

* Gezinssituatie (met eventueel aanwezige kinderen en/ ​of dieren);

* Je woonsituatie: woonplaats, huis/ flat (rustig gelegen of ​niet), tuin (volledige omheind/ afgesloten);

* Je werksituatie en hoelang Mies alleen zou moeten zijn;

* Je verwachtingen ten aanzien van Mies;

* Je ervaring met honden;

* En wat je eventueel van plan bent met haar te gaan ​ondernemen.

Al onze honden worden geplaatst met een goed passend ​(veiligheids)tuig, dit is bij de adoptiebijdrage inbegrepen. ​In onze opvang is tevens een winkeltje gevestigd, waar u ​onder andere het voer kunt verkrijgen wat de hond ​gewend is. En tevens terecht kunt voor allerlei ​benodigdheden zoals riemen, benches, kussens, ​speeltjes, snacks etc. etc.

Onze honden zijn allemaal in het bezit van een Europees ​Paspoort, een chip en de juiste entingen.

Voor meer info over de adoptiekosten, voor Mies ​bedraagt die 250 euro, onze openingstijden en on​ze telefonische bereikbaarheid, verwijzen wij u graag na​ar onze websit​e​.

Het redden van één hondenleven,

zal de wereld niet veranderen.

maar voor die ene hond,

zal de wereld voor altijd ​veranderen!

Wil je op een andere manier onze stichting steunen.

Klik op de donatie knop.

Neem

contact op