Ik ben Riley

Algemeen

Riley is een mechel meisje, geboren ​in mei 2019 en komt oorspronkelijk ​uit de broodfok. Na omzwervingen ​woont ze op dit moment in een ​opvang van een collega, in een ​rustige omgeving met weinig ​prikkels. Riley is een teefje dat eerst ​de tijd nodig heeft om te wennen ​aan een nieuw persoon in haar ​leven. Als je haar de tijd geeft en ze ​krijgt vertrouwen, dan wordt ze ​aanhankelijk. Vanaf dan is er een ​blije speelse hond die houdt van ​knuffelen.

Riley is zindelijk maar in de eerste ​periode zal ze vaker uit moeten, ​omdat ze door stress meer plast.

Ze blaft weinig maar heeft wel veel ​energie. Riley heeft dus zeker ook ​uitdaging nodig en zo best geschikt ​zijn voor een leuke hondensport, ​zodat ze ook zelf, zekerder kan ​worden.

Riley is opgevangen en verblijft bij ​Dierenpension De Eersteling waar ​Stichting Dieren Friesland een ​samenwerkingsverband mee heeft. ​De Adoptie verloopt via Stichting D​ierencentrum Friesland.

Karakter

• Zachtaardig
  • Trouw
  • Mag graag kroelen, knuffelen
  • Mensgericht
  • Aanhankelijk als ze je kent
  • Gehoorzaam
  • s​lim

Wat zoekt Riley

Riley is op zoek naar een thuis met een omheinde tuin en een prikkelarme ​omgeving. De omgeving moet vooral voorspelbaar zijn en haar eigenaar ​stabiel. Omdat Riley zelf onzeker is en weinig zelf vertrouwen heeft, zoekt ​ze een eigenaar die haar goed kan begeleiden. Ze is bij de juiste ​begeleiding, een erg aanhankelijke hond, die graag op trekt met de baas.

Toch zal zeker in het begin, alles rustig opgebouwd moeten worden en ​zullen ook de wandelingen in een rustig gebied, met weinig prikkels ​moeten plaatsvinden.

Als u op bezoek komt bij Riley dan zal dat zeker meerdere keren moeten ​plaatsvinden voordat Riley vertrouwen heeft en ze met u zal meegaan.

Ze zoekt een baas met veel liefde en geduld en verstand van gedrag.

Riley wordt geplaatst in samenwerking met Steve's Dog Supp​ort. Steve is onze hondentrainer die Riley begeleid​t.

Als je er behoefte aan hebt, is het mogelijk dat Steve bij je th​uis komt om ondersteuning te bieden. Dit zit bij de pr​ijs inbegrepen, het gaat om 1 consu​l​t.

www.stevedogsupport​.​nl

Riley

Mechelse herder

Mei 2019

N.V.T

Ja, zit op dit moment samen met een andere herder ​in een verblijf

nee

Specifieke plaatsingsvoorwaarden:

Adopteren?

Heeft u de tijd voor deze zachtaardige dame? ​Riley hoopt snel kennis te maken!

Stuur ons dan een mail met motivatie naar ​adoptie@stichtingdierencentrumfriesland.nl ​of wanneer je via dierenasiels.com reageert, ​een uitgebreide omschrijving (in te vullen bij ​kopje opmerking). Waarin je in ieder geval ​beschrijft:

* Gezinssituatie (met eventueel aanwezige ​kinderen en/ of dieren);

* Je woonsituatie: woonplaats, huis/ flat ​(rustig gelegen of niet), tuin (volledige ​omheind/ afgesloten);

* Je werksituatie en hoelang Riley alleen zou ​moeten zijn;

* Je verwachtingen ten aanzien van Riley;

* En wat je eventueel van plan bent met haar ​te gaan ondernemen.

Al onze honden worden geplaatst met een ​goed passend (veiligheids)tuig, dit zit bij de ​adoptiebijdrage inbegrepen. In onze opvang ​zit tevens een winkeltje gevestigd, waar u ​onder andere het voer kunt verkrijgen wat de ​hond gewend is. En tevens terecht kunt voor ​allerlei benodigdheden zoals riemen, ​benches, kussens, speeltjes, snacks etc. etc.

Onze honden zijn allemaal in het bezit van ​een Europees Paspoort, een chip en de juiste ​entingen.

Voor meer info over de adoptiekosten, voor ​Senna bedraagt die 350 euro, onze ​openingstijden en onze telefonische ​bereikbaarheid, verwijzen wij u graag naar ​onze website.

Snow Covered Trees