Ik ben Rexona

Karakter

• Mag graag achter haar neus aan
  • Zachtaardig
  • sociaal naar andere honden
  • Waaks
  • Eigenzinnig

Rexona is een bijzonder dametje dat ​ook op zoek naar een speciale baas.

Toen ze vorig jaar bij ons in de ​opvang kwam rechtstreeks vanuit ​een kennel waar ze ook geboren is, ​was ze bang, extreem bang.

Ze verstopte zich achter haar broers ​en liet zich niet of nauwelijks ​aanraken.

Nu is ze inmiddels een hond ​geworden die graag bij de mensen is ​die ze kent, die mogen haar aaien en ​voorzichtig knuffelen. Die kunnen ​inmiddels al korte stukjes met haar ​aa de lijn lopen maar alles in kleine ​stapjes en het liefste met een stoere ​hondenman naast haar.

Rexona heeft nog nooit in een huis ​gewoond en zal dus echt alles verder ​nog moeten leren.

Rexona is opgevangen en verblijft bij ​een gastgezin van Stichting ​Dierencent​r​um Friesland.

Wat zoekt Re​xona

Zij zoekt een rustig thuis met een omheinde tuin waar ze voorlopig in alle rust ​kan wennen aan de mensen die er wonen. Dat rustig wennen zou best ​maanden kunnen duren dus zoekt ze een baas met heel veel geduld, liefde en ​tijd. ze zou graag met een andere stabiele hond leven en dan wel een reu (of ​ex reu). Op dit moment gaat ze in de avond mee met een vrijwilliger naar huis ​en slaapt daar samen in de mand met een reu. Ook in de opvang ligt ze ​vrijwel nooit alleen maar zoekt steun bij een hondenvriendje, De aanwezige ​hond in huis zou hier dus wel open voor moeten staan.

Rexona haar ras maakt dat ze graag haar neus gebruikt en eten in een ​snuffelkleed of kong wordt zeer gewaardeerd.

Mogelijk kan ze als ze goed gewend is aan haar baas ook speurtraining gaan ​volgen of detectie spelletjes gaan doen.

Voorlopig zal ze eerst echt heel rustig de tijd moeten krijgen om goed te ​wennen voordat ze er aan toe om in een nieuwe omgeving ook echt mee op ​stap te gaan.

Rexona wordt geplaatst in samenwerking met Steve's Dog Sup​port. Steve is onze hondentrainer die Rexona begele​idt.

Als je er behoefte aan hebt, is het mogelijk dat Steve bij je ​thuis komt om ondersteuning te bieden. Dit zit bij de ​prijs inbegrepen, het gaat om 1 con​s​ult.

www.stevedogsuppo​r​t.nl

Rexona

Beierse zweethond

Augustus 2022

N.V.T

Kan goed met andere honden. Ze leeft nu in een ​roedel.

12 +

nee

nee

Specifieke plaatsingsvoorwaarden:

Adopteren?

Heeft u de tijd voor deze Dame?

Rexona hoopt snel kennis te maken!

Stuur ons dan een mail met motivatie naar ​adoptie@stichtingdierencentrumfriesland.nl of ​wanneer je via dierenasiels.com reageert, een ​uitgebreide omschrijving (in te vullen bij kopje ​opmerking). Waarin je in ieder geval beschrijft:

* Gezinssituatie (met eventueel aanwezige ​kinderen en/ of dieren);

* Je woonsituatie: woonplaats, huis/ flat (rustig ​gelegen of niet), tuin (volledige omheind/ ​afgesloten);

* Je werksituatie en hoelang Rexona

alleen zou moeten zijn;

* Je verwachtingen ten aanzien van Rexona;

* En wat je eventueel van plan bent met haar te ​gaan ondernemen.

Al onze honden worden geplaatst met een goed ​passend (veiligheids)tuig, dit zit bij de ​adoptiebijdrage inbegrepen. In onze opvang zit ​tevens een winkeltje gevestigd, waar u onder ​andere het voer kunt verkrijgen wat de hond ​gewend is. En tevens terecht kunt voor allerlei ​benodigdheden zoals riemen, benches, kussens, ​speeltjes, snacks etc. etc.

Onze honden zijn allemaal in het bezit van een ​Europees Paspoort, een chip en de juiste ​entingen.

Voor meer info over de adoptiekosten, voor ​Rexona bedraagt die 395 euro, onze ​openingstijden en onze telefonische ​bereikbaarheid, verwijzen wij u graag naar onze ​website.

Snow Covered Trees