Maat hond: M

Dolfje,

beschikbaar ​voor Adoptie

Gaat hij met jou mee naar hui​s?

Ma​kkelijk

Dolfje is een makkelijke ​hond, die snel tevreden is. ​Met een eigen plek en ​een omheinde tuin maak ​je hem gelukkig. Hij is niet ​wa​aks.

Ze​lfstanidig

Hij is een 100% Shiba Inu ​en dat zie je terug in zijn ​uiterlijk en zelfstandigheid. ​Hij is niet mensgericht.

Ee​nkennig

Dolfje is eenkennig en ​heeft de tijd nodig om te ​wennen aan de nieuwe ​mensen in zijn leven.

Li​ef

Hij is heel zachtaardig en ​prima met andere ​honden. Dolf kan zich zelf g​oed vermaken en mag g​raag spelen met een k​nuffe​ltje of balletje.

Dolfje is binnengekomen in september 2023. ​Hij is bij ons gekomen met meerdere ​soortgenoten. Reden hiervoor is slechte ​huisvesting door de eigenaar.

Hij heeft in zijn jonge jaren weinig tot ​nauwelijks contact gehad met de ​buitenwereld. Hij werd gebruikt als dek-reu. ​Vandaar dat hij in nieuwe situaties de kat uit ​de boom kijkt. Het is een rustige hond.

Zoek jij een ​rustige hond die ​snel tevreden is?

Dit zoekt Dol​fje!

Dolfje zoekt een thuis met een omheinde tuin in een ​rustige omgeving. Een niet te druk huishouden. Hij zoekt ​adoptanten die geduld hebben en die affiniteit hebben ​met zijn ras of bereidt zijn om daarin te verdiepen. Hij is ​een rustige hond die je de ruimte moet geven om te ​wennen. Dan zal hij zich op zijn gemak voelen en dan ​komt hij contact maken. Hij leeft hier in een roedel en kan ​met andere honden. Hij is niet waaks.

Hij mag graag spelen met een balletje, knuffeltje of ​flostouwtje. Op deze manier wil hij interactie met je ​hebben. Ook kan hij zichzelf prima vermaken met ​een speeltj​e​.​ ​

Dolfje

Shiba Inu

18 kg

Augustus 2019

Hij zit bij ons in de roedel en dat gaat heel goed.

Ja, is bench getraind. Advies is wel om het ​langszaam op te bouwen.

Specifieke plaatsingsvoorwaarden:

Dolfje wordt in samenwerking met Steve's Dog ​Support geplaatst.

Heeft u de tijd voor Dolfje?

Dolfje hoopt snel kennis te maken!

Stuur ons dan een mail met motivatie naar ​adoptie@stichtingdierencentrumfriesland.nl of ​wanneer je via dierenasiels.com reageert, een ​uitgebreide omschrijving (in te vullen bij kopje ​opmerking). Waarin je in ieder geval beschrijft:

* Gezinssituatie (met eventueel aanwezige kinderen ​en/ of dieren);

* Je woonsituatie: woonplaats, huis/ flat (rustig ​gelegen of niet), tuin (volledige omheind/ afgesloten);

* Je werksituatie en hoelang Dolfje alleen zou ​moeten zijn;

* Je verwachtingen ten aanzien van Dolfje;

Al onze honden worden geplaatst met een goed ​passend (veiligheids)tuig, dit zit bij de ​adoptiebijdrage inbegrepen. In onze opvang zit ​tevens een winkeltje gevestigd, waar u onder andere ​het voer kunt verkrijgen wat de hond gewend is. En ​tevens terecht kunt voor allerlei benodigdheden ​zoals riemen, benches, kussens, speeltjes, snacks ​etc. etc.

Onze honden zijn allemaal in het bezit van een ​Europees Paspoort, een chip en de juiste entingen.

Voor meer info over de adoptiekosten, voor Dolfje ​bedraagt die 395 euro, onze openingstijden en onze​ telefonische bereikbaarheid, verwijzen wij u graag​ naar onze website.​

adoptie@stichtingdierencentrumfriesland.nl

Simple Facebook Icon