Als u op zoek bent naar een nieuwe huisgenoot dan bent u bij ons aan het juiste adres.
Wij observeren onze honden altijd goed en geven indien nodig training voordat een hond ter adoptie komt.
Bij ons krijgt u een eerlijk verhaal over de hond en samen met u kijken we of de hond van uw keuze geschikt is in uw thuissituatie. Wij nemen hiervoor alle tijd omdat wij weten hoe belangrijk het is om een juiste keuze te maken.
Daarom werken wij uitsluitend op afspraak om er verzekerd van te zijn dan we ook alle tijd voor u hebben.

Onze honden worden met een contract geplaatst. Hierin staan alle voorwaarden voor adoptie en alle gegevens van de hond. Bij adoptie is er altijd een proefperiode zodat de hond, als het onverhoopt thuis niet gaat, terug kan naar onze opvang.

NB: de proefperiode is uitsluitend bedoeld voor problemen, die van te voren niet door ons zijn voorzien. Indien er problemen zijn, dient men direct contact op te nemen met ons. Vanuit de Stichting bieden wij dan begeleiding (nazorg) aan. Indien deze begeleiding niet afdoende blijkt en zowel de adoptant, als onze medewerkers, het erover eens zijn dat het niet gaat, vindt er restitutie plaats van de adoptiebijdrage (minus een bedrag van  €30 administratiekosten).
In alle andere gevallen beslist het bestuur over restitutie van de adoptiebijdrage.

Al onze honden zijn gevaccineerd of hebben een geldige titerbepaling en zijn in bezit van een Europees paspoort. Ook zijn de honden uiteraard gechipt en de registratie bij de NDG wordt door ons geregeld na adoptie. Tevens worden al onze honden geplaatst met een goed passend (veiligheids) tuig. De adoptiebijdrage (inclusief tuig) is als volgt:

Pups € 375
Volwassen honden geneutraliseerd € 325
Volwassen honden niet geneutraliseerd € 275
Honden vanaf 12 jaar € 125

* Honden worden tijdens hun verblijf in onze opvang niet geneutraliseerd. Wij vinden het belangrijk om te kijken of castratie/sterilisatie wel in het belang van de hond is. Bij bijvoorbeeld zeer angstige honden is het belangrijk dat ze eerst stabiel zijn, alvorens er een dergelijke ingreep wordt gedaan. Tevens is het bij teven zeer belangrijk dat zij in de juiste periode worden gesteriliseerd. Wij zijn geen voorstander van het standaard laten castreren van reuen, vanwege de nieuwste wetenschappelijk onderbouwde inzichten.
Adoptanten, die wel een sterilisatie wensen na adoptie, kunnen in overleg met ons, bij onze dierenarts in Drachtstercompagnie of in Wolvega (waar onze dierenarts haar eigen praktijk heeft) terecht, tegen een gereduceerd tarief.

Let op:

Wij zijn telefonisch bereikbaar op dinsdag en woensdag van 10-12 uur, op donderdag, vrijdag en zaterdag van 10-17 uur. Op zondag en maandag zijn wij telefonisch NIET bereikbaar! Wij ontvangen mensen alleen, op afspraak, op donderdag, vrijdag en zaterdag.

Onze asielhonden staan op de website www.dierenasiels.com.