Maat hond: L

Man Symbol Icon

Catel,

Beschikbaar ​voor Adoptie!

Gaat zij met jou mee naar huis​ ?

Dit ben ik!

Speels​

Catel vindt het heel leuk ​om met een andere hond ​te spelen. Ook vindt ze ​het leuk om met een ​balletje te lummele​n.

Actief

Ze mag lekker wandelen, ​snuffelen en loopt dan ​prettig aan de lijn. Een ​activiteit, zoals speuren ​zou ze geweldig vinden.

Le​ergierig

Ze is slim en kan dan ook ​deuren openmaken. Catel ​heeft uitdaging nodig, ​zowel mentaal als fysiek. ​Puzzelspelletjes zou ze ​leuk​ vinden om te leren.

Te​rritoriaal

Zoals echte herder ​betaamd is ze zodra ze ​thuis is wel territoriaal. Ze ​is dan goed te sturen, zo ​lang je maar duidelijk ​bent. ​

Achtergrond

Catel komt van oorsprong uit Roemenië en ​heeft in haar eerste levens jaar, daar in de ​opvang met een roedel honden gewoond. In ​2022 is ze in Nederland opgevangen.

Catel is al een keer eerder geadopteerd ​geweest, helaas was het geen match en is ​ze teruggekomen. Hier leeft ze samen met ​Bobby waar ze het ontzettend goed mee kan ​vinden. Ze zou beslist geen moeite hebben ​om in huis samen te leven met een andere ​hon​d​.​ ​

Zoek jij een ​stabiele en ​slimme dame?

Dit zoekt Cat​el!

Adoptanten die haar aandacht, geborgenheid en liefde ​geven.

Catel zoekt adoptanten met een omheinde tuin. Een ​rustig gezin, eventueel met oudere kinderen. Een 1 ​persoonshuishouden zou ook prima zijn. Maar ook ​een andere aanwezige hond zou welkom wezen voor ​Catel.

Wat goed is om te weten, is dat ze niet met katten ​kan, daar heeft ze teveel jachtpassie voor.

Catel heeft de tijd nodig om rustig te kunnen wennen. ​Veel dingen zijn nieuw voor haar en kan haar teveel ​prikkels geven. Geef haar de ruimte om te aarden, dan ​heb je een hond die lekker in haar vel zit.

Ze zoekt iemand die avontuurlijk is en graag mag ​wandelen. Een persoon die haar uitdaging biedt, zoals ​snuffelspelletjes, speuren en activiteiten, tijdens het w​andelen. Ze loopt heel prettig aan de lijn en trekt dus n​iet. Ook mag ze graag knuffelen en je aandacht hebbe​n. Alleen zijn is voor Catel geen probleem.

Wilt​ ​u kennis komen maken met onze Catel??

Overzicht

Naam:

Catel

Ras:

kruising

In de opvang sinds:

05-04-2024

Afkomst

Roemenië

Schofthoogte/Gewicht:

Geslacht:

Teef

Gesteriliseerd of gecastreerd

Geboortedatum:

21-08-2021

Paspoort aanwezig:

Gechipt + Goed geregistreerd:

Laatste inenting:

Waaks:

Kan traplopen:

Bijzonderheden:

Informatie over deze hond kunnen geen rechten worden ontleend

Adoptie Proces

Heeft u de tijd voor Catel?

Catel hoopt snel kennis te maken!

Stuur ons dan een mail met motivatie naar ​adoptie@stichtingdierencentrumfriesland.nl of wanneer je ​via dierenasiels.com reageert, een uitgebreide ​omschrijving (in te vullen bij kopje opmerking). Waarin je ​in ieder geval beschrijft:

* Je motivatie;

* Gezinssituatie (met eventueel aanwezige kinderen en/ ​of dieren);

* Je woonsituatie: woonplaats, huis/ flat (rustig gelegen of ​niet), tuin (volledige omheind/ afgesloten);

* Je werksituatie en hoelang Catel alleen zou moeten zijn;

* Je verwachtingen ten aanzien van Catel;

* Je ervaring met honden;

* En wat je eventueel van plan bent met haar te gaan ​ondernemen.

Al onze honden worden geplaatst met een goed passend ​(veiligheids)tuig, dit is bij de adoptiebijdrage inbegrepen. ​In onze opvang is tevens een winkeltje gevestigd, waar u ​onder andere het voer kunt verkrijgen wat de hond ​gewend is. En tevens terecht kunt voor allerlei ​benodigdheden zoals riemen, benches, kussens, ​speeltjes, snacks etc. etc.

Onze honden zijn allemaal in het bezit van een Europees ​Paspoort, een chip en de juiste entingen.

Voor meer info over de adoptiekosten, voor Catel ​bedraagt die 250 euro, onze openingstijden en on​ze telefonische bereikbaarheid, verwijzen wij u graag na​ar onze websit​e​.

Het redden van één hondenleven,

zal de wereld niet veranderen.

maar voor die ene hond,

zal de wereld voor altijd ​veranderen!

Wil je op een andere manier onze stichting steunen.

Klik op de donatie knop.

Neem

contact op