Maat hond: L

Man Symbol Icon

Boy,

Beschikbaar ​voor Adoptie!

Gaat Hij met jou mee naar huis​ ?

Dit ben ik!

Rustig

Boy vindt het heerlijk o​m naast je op de bank t​e liggen als hij zich vertrouw​d voelt. Het is gee​n knuffelkont maar af en to​e komt hij zelf voor ee​n kriebel. Als hij zic​h vertrouwd voelt dan kan he​t soms ook zijn dat hij op zij​n buik geaaid wil worden​.

Lu​isterd goed

Luistert goed. Als hij iets ​doet wat hij niet mag en je ​geeft hem een ​commando, dan luistert hij ​goed. Boy heeft ​duidelijkheid nodig en ​daar doet hij goed op.

Ge​voelig

Het is belangrijk om rustig ​en voorspelbaar met hem ​omgaan. Dit heeft alles te ​maken met zijn verleden. ​In sommige situaties kan ​hij verstijven en ondergaat ​het dan.

Wa​ter

Boy mag heel gra​ag zwemmen en spelen m​et water. Overal waar wat​er is, kan hij een du​ik nemen. Voordeel is dat h​ij makkelijk afgedroogd k​an worden​.

Achtergrond

Boy komt uit een huiselijk situatie, waar niet ​goed voor hem gezorgd werd. Nu zit hij een ​paar maanden bij ons in de opvang en dat ​gaat heel goed. overdag loopt hij tussen de ​andere honden en heeft een aantal ​speelmaatjes. Eind van de middag gaat hij ​met het gastgezin mee naar huis en daar ​verblijft hij samen met 1 andere hond.

Regelmatig duikt hij in de vijver achter in de ​tuin om lekker af te koelen en te spelen.

Boy is toe aan de volgende stap en dat is ​een nieuwe thuis waar hij graag mag zijn.

Zoek jij een vrij ​rustige grote ​hond?

Dit zoekt Boy​!

Adoptanten die hem rust, liefde en vertrouwen kunnen ​geven. Hij is gebaat bij duidelijkheid en structuur. ​Liefst bij een vrouwelijk adoptant of een stel. Met ​andere honden is Boy wisselend. Hij is snel ​overprikkelt en dan kan hij onrustig zijn (piepen).

Boy is geen knuffelkont en vind het dan ook niet fijn ​als hij verplicht wordt om dat te doen. Hij vindt het ​zichtbaar niet leuk en verstijfd dan. Wanneer je hem ​de ruimte geeft om hierin zelf de keuze te geven komt ​hij eerder daarom vragen. Heeft hij vertrouwen in je ​dan vindt hij het heerlijk om af en toe te kroelen.

Boy houdt van verschillende activiteiten, waaronder ​zwemmen. Hij zoekt een adoptant die van wandelen ​houdt en hem een rustige omgeving kan bieden.

Boy ka​n​ niet zo goed met katten omgaan, hij kan wel met and​ere honden die hij leuk vind.

Wilt u​ ​kennis komen maken met onze Boy?

Overzicht

Naam:

Boy

Ras:

Roemeense kruising

In de opvang sinds:

08-04-2024

Afkomst

Roemenie

Schofthoogte/Gewicht:

Plus minus 55 cm

Geslacht:

Reu

Gesteriliseerd of gecastreerd

Gecastreerd

Geboortedatum:

10-10-2021

Paspoort aanwezig:

Gechipt + Goed geregistreerd:

Laatste inenting:

18-08-2023

Titerbepaling geldig tot:

NVT.

Medisch / Medicatie:

Speciaal voer:

Geen bijzonderheden

Kan met honden:

Verschilt. Ligt eraan hoe de andere hond ​reageert.

Kan met katten:

Kan met kinderen:

Liever niet. Het is een gevoelige hond die ​snel overprikkelt kan raken.

Kan alleen zijn:

Wagenziekte:

Kan los lopen:

Zindelijk:

Waaks:

Kan traplopen:

Bijzonderheden:

Kan niet in de bench. Daar heeft hij een ​slechte ervaring mee.

Informatie over deze hond kunnen geen rechten worden ontleend

Adoptie Proces

Heeft u de tijd voor Boy?

Boy hoopt snel kennis te maken!

Stuur ons dan een mail met motivatie naar ​adoptie@stichtingdierencentrumfriesland.nl of wanneer je ​via dierenasiels.com reageert, een uitgebreide ​omschrijving (in te vullen bij kopje opmerking). Waarin je ​in ieder geval beschrijft:

* Je motivatie;

* Gezinssituatie (met eventueel aanwezige kinderen en/ ​of dieren);

* Je woonsituatie: woonplaats, huis/ flat (rustig gelegen of ​niet), tuin (volledige omheind/ afgesloten);

* Je werksituatie en hoelang Boy alleen zou moeten zijn;

* Je verwachtingen ten aanzien van Boy;

* Je ervaring met honden;

* En wat je eventueel van plan bent met haar te gaan ​ondernemen.

Al onze honden worden geplaatst met een goed passend ​(veiligheids)tuig, dit is bij de adoptiebijdrage inbegrepen. ​In onze opvang is tevens een winkeltje gevestigd, waar u ​onder andere het voer kunt verkrijgen wat de hond ​gewend is. En tevens terecht kunt voor allerlei ​benodigdheden zoals riemen, benches, kussens, ​speeltjes, snacks etc. etc.

Onze honden zijn allemaal in het bezit van een Europees ​Paspoort, een chip en de juiste entingen.

Voor meer info over de adoptiekosten, voor Boy bedraagt die 250 euro, onze openingstijden en onze ​telefonische bereikbaarheid, verwijzen wij u graag naar ​onze website.

Het redden van één hondenleven,

zal de wereld niet veranderen.

maar voor die ene hond,

zal de wereld voor altijd ​veranderen!

Wil je op een andere manier onze stichting steunen.

Klik op de donatie knop.

Neem

contact op