Arslan is met recht één van onze langzitters te noemen, hij verblijft ondertussen alweer vier jaar bij ons in de opvang.
We hebben dan ook lange tijd getwijfeld om Arslan ‘weer’ beschikbaar te stellen voor adoptie.
Hij is wat ons betreft heel goed plaatsbaar, maar helaas is hij bij eerdere adopties tot twee keer toe weer teruggekomen naar onze opvang…..

Toen Arslan nog geen jaar oud was, werd hij afgestaan aan onze opvang. Hij woonde toen bij een jongedame op een flatje, wat uiteraard geen passende leefomgeving is voor een Kangal…

Hij heeft werd vrij snel geadopteerd door mensen, die eerder een Kangal hadden gehad. Arslan zat echter middenin zijn puberteit en ging ‘de strijd’ aan met de man des huizes. Helaas bleek de aanpak van de man niet passend te zijn voor onze Arslan, waarop hij terugkwam naar onze opvang.
Na een ongeveer een half jaar werd hij opnieuw geadopteerd. Door mensen die een boerderij hadden met een enorm terrein waarop ook hun dochter met kinderen in een eigen huis woonde. Dit ging super goed totdat de kinderen ouder werden, er veel vriendjes over de vloer kwamen en Arslan ging doen waarvoor hij is gefokt: waken. Hij dulde geen vreemden op ‘zijn’ terrein. Helaas waren deze mensen niet bereid het terrein deels af te zetten en/ of een ruime ren voor Arslan te maken. En dus kwam Arslan na anderhalf jaar (in 2018) wederom terug in onze opvang.

We hebben Arslan toen niet opnieuw beschikbaar gesteld voor adoptie, maar de laatste tijd, knaagde dit steeds meer aan ons. We gunnen Arslan dan ook zeker meer dan wij hem nu kunnen bieden, dus vandaar dat we het nog eenmaal gaan proberen en hem beschikbaar hebben gesteld voor adoptie.

Zoals gezegd is Arslan een Kangal oftewel een Anatolische Herder.
Arslan doet echt waarvoor hij is gefokt. Hij is bij ons de enige hond in de opvang, die dag en nacht beschikking heeft tot zijn buitenkennel. ’s nachts ligt hij echt buiten in zijn kennel te waken. Wanneer de overige opvanghonden ’s ochtends naar buiten gaan, gaat Arslan naar binnen.

Overdag loopt Arslan geregeld op het buitenveld.
Arslan is een schat van een hond voor mensen, die hij goed kent. Zowel met volwassen als kinderen.
Ook de vrijwilligers, die wekelijks komen zijn voor Arslan allemaal bekend en ook hier is hij prima mee.

Arslan gaat graag mee wandelen, maar wel op zijn manier 😉 Wanneer hij even uitgebreid wil snuffelen, doet hij dit ook. Hij is prima stuurbaar, maar voelt wel echt aan met wie hij een loopje kan nemen of bij wie hij niets hoeft te proberen. Wandelen is niet perse een must voor Arslan, al geniet hij hier echt wel van.

Wilt u Arslan op afstand adopteren? Vul dan snel het formulier in.

Arslan wordt gesteund door:

Naam: Marleen van Baal via Hond InZicht

Naam: Anne- Marie Bommer