Een aantal van de honden die bij ons verblijven, zijn (nog) niet plaatsbaar. Dat kan zijn, omdat ze een behoorlijk grote rugzak hebben, zijn getraumatiseerd of nog in training zijn. Wat de reden hiervan ook mag zijn, zolang ze bij ons verblijven, kunnen ze rekenen op een optimale en liefdevolle verzorging!

Voor de honden die tijdelijk of helemaal niet plaatsbaar zijn, zoeken wij adoptanten op afstand. De dagelijkse kosten voor de verzorging van een hond zijn ongeveer € 4 per dag. De vaak vaste medische kosten (zoals medicatie) zijn hierin niet meegerekend. U begrijpt dat dit een behoorlijke, vaste, kostenpost voor onze Stichting is geworden. Door een hond op afstand te adopteren, draagt u onder andere bij aan de verzorging en eventuele medische kosten van de hond van uw keuze.

Adoptie op afstand kan al vanaf € 10 per maand per hond. De honden kunnen door meerdere personen op afstand worden geadopteerd.  Als adoptant ontvangt u per post een geplastificeerd adoptie- certificaat met een foto en naam van de betreffende hond. Daarnaast ontvangt u tweemaal per jaar (of vaker als er bijzonderheden zijn of er nieuws is te vermelden) een update van de hond met nieuwe foto's.

Hoe werkt het?

• Ga naar 'adopteer een hond'.
  • Maak een keuze welke hond u wilt adopteren op afstand en klik op: contact opnemen.
  • Vervolgens stuurt u ons een bericht met daarin vermeld welke hond(en) u op afstand wilt adopteren en voor welk bedrag (per hond minimaal €10 per maand of €120 per jaar) plus uw naam, adres en mailadres.
  • Dan graag de donatie aan ons overmaken, onder vermelding van: adoptie op afstand/ naam hond.
    NL79 TRIO 0338 4347 20 t.n.v. Stichting Dierencentrum Friesland